Znaleziono 194 wypowiedzi dla zapytania: jazdy samochodu
  
Strona 1 z 5Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następna  
PostWiadomość
  Wizualne efekty specjalne


Postów: 14
Odwiedzin: 837
Post Data: Pt 02.03.2007, 03:24 / Subforum: Wizualne efekty specjalne
      A może sztuczka z lusterkiem opisana przez Macieja się tu przyda?
Z pewną jednak różnicą. Kamera nie pod pociąg, ale obok torów.
W taki sposób robiono kiedyś ujęcie samochodu od frontu i od tyłu.
Kamery były za duże, aby rozpędzony samochód mógł przejechać nad nimi a kopanie dziur w asfalcie nie wchodziło w grę, więc na jezdni kładziono, a właściwie stawiano lusterko, pod kątem 45 stopni do osi jazdy a kamera patrzyła z pobocza na dużym zbliżeniu w lusterko, co dawało wrażenie, że stoi w linii toru jazdy samochodu
Kamera bezpieczna a efekt zdobił wiele klasyków kina z samochodami w rolach głównych.
 


  cd rom jako odtważacz cd w samochodzie, prosze o pomoc


Postów: 19
Odwiedzin: 8532
Post Data: 19-06-2003, 20:25 / Subforum: Serwis urządzeń elektronicznych
      Stabilizator ma na końcu tylko literke C.
Rumcajs:
Wszystko sie zgadza.Jeżeli mnie oko nie myli to na wykresie przy 12V na wyjściu jest 10 z chakiem.I tyle mam ale bez podłączonego cd romu. Ale jak podłącze do tego cd rom to napięcie mi spada na wyjściu do 8V.

Hm, jeżeli cały układ bedzie pracować pod napięciem 14V ,czyli w czasie jazdy samochodu to troche komplikuje to sprawe ponieważ jak będe stał, lub np. silnik bedzie zgaszony to zasilanie na wejściu będzie ok.12V czyli na wyjściu za 7812 bede miał 8V tak jak teraz i cd nie będzie działać.
No chyba że te kondensatory coś zmieniają w całej sytuacji ? .
Nie gniewajcie sie ale z elektroniki to jestem lekko zielony.Posługuje sie lutownicą i jakąś malutką wiedze mam ale jeżeli chodzi o robienie jakiś układów to tylko jak mam opisany schemat.
Dobrze to jak tylko otworzą mi sklepik to kupie te kondensatory i na wyjściu każdego dam po 100 a czy na wejściu moge dać jeden wspólny 330 ,czy każdy stab. musi mieś własny.
  [Scenic I phII] ESP od kiedy jest montowane


Postów: 18
Odwiedzin: 646
Post Data: 2009-02-14, 09:07 / Subforum: Forum Ogólne
      ASP -układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR. System ten uaktywnia się samoczynnie, przyhamowując jedno lub kilka kół, z chwilą, gdy odpowiedni czujnik wykryje tendencję do wyślizgnięcia się samochodu z zakrętu.
  xtrack


Postów: 2
Odwiedzin: 155
Post Data: 04-05-2004, 07:25 / Subforum: Software
      hmmmmmm slyszeliscie zapewne o roznych programach ktore monitoruja trase jazdy samochodu.....to urzadzenie pokazuje wszystko - zuzycie paliwa,ilosc postojow, i rozne takie[URL=http://xtrack.pl]Xtrack tak wiec jesli ktos ma firme a male problemy z "szoferami" to polecam
( znam tego typka co zrobil to urzadanko :DDDD kumpel kuzynka ...
  samochód a równia


Postów: 22
Odwiedzin: 565
Post Data: 2007-02-13, 00:09 / Subforum: Dynamika
      a jak na rysunku rozrysować siły?
F w stronę jazdy samochodu, czyli pod górę,
Fx tak samo,
T w przeciwną stronę do F,
Q=mg na dół
N - między Q a T czy między Q a F i Fx ??
  Rzetelność argumentów


Postów: 148
Odwiedzin: 15811
Post Data: 2007-11-07, 17:06 / Subforum: Przepisy związane z żeglarstwem, etykieta żeglarska, zwyczaje
     
Cytat:

Wydaje mi się, że zwolennicy liberalizacji dokonują nadużycia./.../
Tak się składa, że często jeżdżę na rowerze i… mam licznik
30 to prędkość baaardzo duża. Naprawdę.
Nawet 20 to duża prędkość. Na pewno nie może zostać uznana za średnią.

Niemniej jednak, skoro za reprezentatywne mielibyśmy uznać jachty Tango 730 lub Pegaz 737 - to i przykłady rowerowe potraktujmy krańcowo (choć najzupełniej realnie). Podczas wypadku liczy się prędkość chwilowa, nie średnia.
Również jeżdżę rowerem, i wiem że rozpędzić się nawet do 40km/h nie jest niczym nadzwyczajnym (choć oczywiście szybko się przy tej prędkości męczę). Rowerem jeździ się nie tylko po lesie ale i po mieście - a tu może się trafić biegnąca w dół gładka jezdnia (w Warszawie przykładami mogą być ul. Belwederska, Dolna, lub Aleja Wilanowska; na takim zjeździe można bezproblemowo przekroczyć 50km/h. Ale pozostańmy już przy 40km/h.
Nie domagam się wyposażenia roweru w załadowane sakwy (choćby dlatego że na tak obciażonym rowerze trudno jest osiągnąć większe prędkości). Ale masa 70kg - to zdecydowanie masa odpowiadająca raczej Orionowi niż Pegazowi 737. Masa własna normalnego (rowerów "nienormalnych" np. wyścigowych nie bierzmy pod uwagę bo choć są lżejsze to można jeździć na nich zdecydowanie szybciej) - to ok. 15kg. Rowerzysta o masie 55 kg wydaje mi się cokolwiek lekki. Przyjęcie do obliczeń całkowitej masy rowerzysty i pojazdu 90kg wydaje mi się zdedydowanie rzetelniejsze. w dodatku mocniej zbudowany, wysportowany rowerzysta ma więcej siły dla długotrwałej, szybkiej jazdy.
I w tych warunkach (40km/h i 90kg masy) - otrzymujemy energię 5,55kJ. Czyli zdecydowanie ponad połowę energii wyliczonej dla Pegaza!
Mogę natomiast się zgodzić że 5kt - to prędkość reprezentatywna ( w sensie trudna do przekroczenia) dla jachtów turystycznych. Trudno jest chyba wskazać cięższy jacht zbliżony wielkością do Pegaza 737, więc tu chyba nie da się już wiele "wygospodarować". Niewykluczone że mój Orion jest nieco szybszy (i całe szczęście, dzięki temu nie byłem skazany na towarzystwo niejakiego "sejwala" skoro sobie tego nie życzyłem ) no ale masą ustępuje Pegazowi beznadziejnie. I choć istotnie nie jest obecnie jachtem reprezentatywnym - to przypominam że według dotychczasowych przepisów do jego prowadzenia był wymagany patent! Dlaczego, skoro przy prędkości 10km/h i całkowitej masie szacowanej na 700kg (tj. przy założeniu że zabiorę kogoś na pokład) ma on energię zaledwie 2,7kJ - dokładnie taką jaką Ty miałbyś na rowerze jadąc z prędkością 31,7km/h, a więc w granicah Twoich możliwości? Przypominam też że prawa jazdy nie potrzeba obecnie nie tylko na rowery, ale i motorowery o prędkości max. 40km/h, a w tym wypadku energie tych pojazdów, zdecydowanie od rowerów cięższych i poruszających się zwykle z prędkościami bliskimi maxymalnej dorównują już energiom osiąganym przez jachty. Np. dla motoroweru o całkowitej masie 110kg - uzyskujemy już 6,79kJ

A jak porównywać jachty z samochodami? Maluch tylko z kierowcą 75kg (masa gotowego do jazdy samochodu - 600kg) musiałby jechać 17,8km/h - jest to prędkośc osiągana chyba tylko w korku, podczas krótkich podjazdów. Przy dozwolonej w miastach prędkości 50km/h osiągamy już 65kj, tj o rząd wielkości więcej niż dla Pegaza 737 - a przecież ten samochód, mogący jechać ponad dwukrotnie szybciej - zdecydowanie nie jest w obecnych czasach "reprezentatywny"!
Więc jak to jest z rzetelnością porównań - i zarzutu o nadużycie?

Pozdrawiam
Tomek Janiszewski
  grupowy zakup POWERFLEX'ow


Postów: 51
Odwiedzin: 3160
Post Data: Wto 02 Wrz, 2008 / Subforum: Ogólne
      Witam!
Po wielu obawach o komfort jazdy zakułem całe zawieszenie poliuretanem. Tylne tuleje firmy Powerflex kupiłem w Intercarsie, gdyż była akurat wyprzedaż (110zł sztuka). Cały komplet przód zakupiłem od firmy DYNOSOFT z Wrocławia (koszt 170zł- razem 12 elementów. Uwaga 3 lata gwarancji bez względu w jakich warunkach samochód jeździ). Do tego okazyjnie kupiłem na Allegro zawieszenie KONI SPORT KIT 1130 do Golfa IV TDI (jak wszystkim wiadomo pasuje bez problemu). Jakie sąmoje odczucia? Z całą stanowczością twierdzę, że komfort na kostce brukowej, płytach jumbo lub innych drobnych nierównościach nie pogorszył się a wręcz poprawił i to wyraźnie. Natomiast czucie samochodu wręcz hirurgiczne. Poprawiły się hamulce i przyspieszenie. Nie potrafię tego wytłumaczyc ale mam takie wyraźne odczucia. Nie wiem na czym to polega. Polecam wszystkim taki setup. W związku z tym odsprzedam sprężyny i amortyzatory oryginalne z TopSporta 04 rok poprzebiegu tylko 65.000.
  Drgające sprzęgło


Postów: 2
Odwiedzin: 151
Post Data: Wto 03 Mar, 2009 / Subforum: Leon 1 - Techniczne Diesel
      Witam

Przepraszam że zadam pytanie bez głębszego szukania na forum.
Do wieczora muszę podjąć decyzje o zakupie Seata Leona 1.9tdi 2003 r. Mailem okazje się nim przejechać kilkaset metrów. jedyne co mnie zaniepokoiło to podczas jazdy lekko dociskałem sprzędło i ono drżało. Czy orientuje się ktoś czy to jest normalne czy czymś spowodowane. Przed kupnem chciałbym się też wybrać do serwisu na sprawdzenie samochodu na co mam zwrócić szczególną uwagę

Nalezy zwrocic uwage na regulamin forum LCT. Prosze zapoznac sie z tym regulaminem i przywitac w odpowiednim temacie - Axee
  [1P] Leon II: lista usterek - typowych i "user specific


Postów: 610
Odwiedzin: 37931
Post Data: Wto 03 Mar, 2009 / Subforum: Leon 2 - Techniczne Ogólne
      Auto z 2008 przebieg ok 14000km BKD stylance, mam problem z dziwnym skrzypieniem dochodzącym z tylnej części samochodu podczas jazdy po nierównościach, najechaniu na studzienkę i różne dziwne inne rzeczy.
W innych Leo które jeżdżą u nas w firmie 1.6 reference nie spotkałem się z taka dolegliwością.
Bylem 2x w ASO na naprawie gwarancyjnej ale nic to nie pomogło. Podobno to zamek tylnej klapy nie trzyma został wymieniony!! podobno 2x razem z klamka w co nie wierze, ponieważ znaczek "S" jest ciągle ten sam(porysowany). Nic nie pomogły te zabiegi ponieważ zaraz po wyjeździe z ASO jest to samo nie wiem co robić...
Dodatkowo ostatnio pojawiło się skrzypienie dochodzące od strony drzwi możliwe że maja luzy na zawiasie albo na zamku nie wiem.
Pasażerowie również słyszą te dźwięki i zwracają mi uwagę co staje się jeszcze bardziej uciążliwe...!!
Niedługo znowu wybiorę się do ASO...
Ręce mi już opadają...
  zawieszone obroty


Postów: 16
Odwiedzin: 250
Post Data: Wto 13 Sty, 2009 / Subforum: Leon 1 - Techniczne Benzyna
      Sytuacja wygląda tak:
w czasie jazdy i przy dojezdzaniu do np swiateł wciskam sprzegło obroty stoją na 1000-1100 , w momencie całkowitego zatrzymania samochodu opadają na wartosc prawidłową i to musze zatrzymac auto dosc stanowczo z barankiem bo jesli wyhamuje delikatnie to obroty nie opadają
Ostatnio czyszczono przepustnice z adaptacją ale to samo działo sie tez przed czyszczeniem tylko zdarzało sie rzadziej więc nie upatruje tu związku
Macie moze jakieś pomysły Wszelkie sugestie mile widziane

Dodam ze Vag nie pokazuje żadnych błędów
  [FFI] spadające obroty


Postów: 17
Odwiedzin: 964
Post Data: Pią 13 Mar, 2009 17:50 / Subforum: Silnik i skrzynia
      Witam.
Ponieważ moje wysiłki spełzły na niczym, postanowiłem odgrzebać temat i jeszcze trochę Was pomęczyć
Słuchając radia w czasie jazdy nasunęła mi się pewna refleksja. Otóż radio posiada możliwość automatycznego podgłaśniania (AVC). Sygnał sterujący związany jest z prędkością samochodu (dobrze myślę?). Prędkość samochodu jest odczytywana przez ECU za pomocą VSS (dobrze myślę?). Czasami bez wyraźnej przyczyny radio samo się "podgłaśnia" lub "ścisza" (przy jeździe ze stałą prędkością). Wyłączenie funkcji AVC powoduje, że radio nie wariuje.
Czy może to mieć związek z VSS (jakieś niedomaganie, problemy ze stykiem) i czy tłumaczyłoby to problemy z obrotami?

PS. Chyba czas najwyższy pojechać "na komputer" Tylko, czy coś takiego zostanie wykryte - jeśli dzieje się od czasu do czasu.
  Puchar Wiosny pytanie


Postów: 150
Odwiedzin: 10555
Post Data: Nie Kwi 12, 2009 19:03 / Subforum: Sport samochodowy
      zeby sie zglosic, trzeba PRZEDE WSZYSTKIM WYPELNIC (CAŁE!!!) ZGLOSZENIE i WYSŁAĆ JE MAILEM na adres kjs@ak-polski.org.pl, albo (najlepiej) przyniesc do klubu! Zaplacic mozna W KLUBIE, PRZELEWEM albo ewentualnie NA ODBIORZE ADMINISTRACYJNYM W PIATEK!
A propo odbioru administracyjnego...
pamietajcie, ze od tego roku sa sprawdzane wszystkie dokumenty potrzebne do stareu w kjs, tj. prawo jazdy kierowcy, dowód rejestracyjny samochodu, polisa OC i NNW samochodu oraz w przypadku gdy auto nie nalezy do zadnego z czlonkow zalogi, upowaznienie!!!!!!!!!

ZAPRASZAM ZE ZGLOSZENIAMI... WE WTOREK POSTARAM SIE DAC NA STRONE LISTE ZGLOSZEN
...zachecam was do tego dluuugiiiimiiii, fajnyyyymi probami, skomasowanymi w samej warszawie!!!! ...i to w jednej jej czesci

P.S
o oponach nie bede pisac, bo szlak mnie trafia jak czytam te wasze wypociny na ten temat
  Klimatyzacja - nie chłodzi


Postów: 16
Odwiedzin: 1029
Post Data: Nie 05 Kwi 2009, 21:02 / Subforum: Porady, problemy techniczne
      ta gwarancją to sobie można...xD wyciągnięta z samochodu o niewiadomo jakim przebiegu i niewiadomo w jakim stanie.. jesli nie ma padniętego łożyska to może sie wykrzeczyc niedługo..

A jeśli ci sie wywali w trakcie jazdy to nikt ci nie zwróci za wyrządzone szkody..

Procedura testowa? nie działa... znajdź dobry serwis klimatyzacji powinni Ci powiedzieć co dokładnie sie wywaliło..

Ceny w serwisie? to zalezy co trzeba naprawić.. większość jest do przełknięcia ale niektórych rzeczy kompletnie sie nie opłaca robic..
  Proszę o kilka słow i KIA'ch Ceed i RIO


Postów: 2
Odwiedzin: 196
Post Data: Pią 17 Kwi 2009, 14:04 / Subforum: Dyskusje ogólne
      Witam

Rodzice zastanawiaja sie nad kupnem samochodu. Szczerze polecalem im Cee'd m.in ze wzgledu na gwarancje ale i wyglad. Napotkalismy jednak KIE Rio, ktora na prawde wpadla nam w oko.
Koszt Cee'd to 50tys zl. a RIO to 42tys zl. Oby dwie ceny sa wysokie jak dla moich rodzicow, choc RIO zdecydowanie przypadlo im do gustu.
Chcialbym was prosic o ogolna ocene samochodow KIA, nie mialem z nimi doczynienia, nie wiem jakie sa, a szczegolowa ocene glownie modelu RIO i ewentualnie Ceed. Na pewno sa tu jacys uzytkownicy tych samochodow. Bardzo was prosze o wyrazenie swoich opini z uzytkowania.
Dotychczas mamy Tico, samochod ma 12 lat, nigdy nas nie zawiodl. Szukamy wlasnie samochodu na lata, nie zawodnego, do jazdy raczej miejskiej - wrecz po swojej nie duzej miejscowosci. czy KIA to dobry wybor.
  modul komfortu ?


Postów: 4
Odwiedzin: 244
Post Data: Sob 25 Kwi, 2009 / Subforum: Leon 1 - Techniczne Ogólne
      Moj pierwszy post na tym forum :oops Witam! Padł mi moduł komfortu w moim leonie asv 2001r. Zaczeło sie od migania świateł wewnątrz pojazdu, a skończyło się na nie działaniu central zamka z pilota. Znalazłem moduł z tym samym numerem z modelu FR z 2005r.Po założeniu go w samochodzie alarm cały czas jest na czuwaniu i przy każdym wejściu do samochodu alarm się załącza nawet podczas jazdy dodam jeszcze ze po podłączeniu go pod vag są błędy (01134 i 01135) czujnika ruchu wewnątrz pojazdu i syrena alarmu, czy to może być powiązane z tymi usterkami czy moduł jest do du..?
  POMOCY, błedy + migająca kontrola świec żarowych


Postów: 6
Odwiedzin: 235
Post Data: Nie 01 Cze, 2008 / Subforum: Leon 1 - Techniczne Diesel
      witam,
dziś zaczeła włączać mi się kontrolka świec żarowych (mruga) podczas jazdy, auto normalnie jeździ, nie straciło na mocy, dodatkowo czasami toważyszy tej kontrolce świecący na żółto ESP, po wyłaczeniu stacyjki i odpaleniu samochodu po chwili zaczyna migać ponownie kontrolka świec żarowych, ESP nie zawsze temu toważyszy.
o ESP podobnie jest tutaj: http://leonclub.pl/forum/...t=b%B3%EAdy+esp ale nie wiem czy ma to coś wspólnego z mrugającą kontrolką świec.

Czy ktoś z kolegów spotkał sę z tym problemem? Byłem z tym dziś na komputerze i wykazał 2 błędy:
01435 -> czujnik ciśnienia hamowania G201
16955 -> Brake switch P0571 (o tym znalazłem na wcześniejszych postach "P0571 Przełącznik hamulca – usterka obwodu D"
  Kierownice do gier rajdowych


Postów: 221
Odwiedzin: 87956
Post Data: Sob Paź 04, 2008 9:10 am / Subforum: Gry komputerowe
      Największą wadą Formula Vibration Feedback (VF) jest brak prawdziwego Force Feedback'a (FF). VF to po prostu zwykłe wibracje symulujące nierówności nawierzchni, podczas gdy FF daje dodatkowe "czucie" samochodu. Przykładowo bardzo dobrze czuć moment utraty przyczepności kół (kierownica zaczyna "luźniej" chodzić), po wypadku w którym uszkodzone zostało zawieszenie i jest zmieniona geometria, kierownica przyjmuje inną pozycję do jazdy prosto itp.

Moim zdaniem jeśli kierownica, to tylko z prawdziwym FF. Ja przymierzałem się do lepszej kierownicy (momo, G25), ale nie mam ostatnio dużo czasu na gry, więc zdecydowałem się na Formula Force EX. Kosztowała 220zł w listopadzie zeszłego roku, teraz można ją dostać za ~190zł.
  Jazda po Niemczech


Postów: 17
Odwiedzin: 397
Post Data: 2008-08-31, 11:47 / Subforum: Forum Ogólne
     
Cytat:
wyposażenie takie jak w kraju, w którym auto zostało zarejestrowane.


Muszę się nie zgodzić. Rozumiem, że jak na Ukrainie dopuszczalna masa tira wynosi 50 ton to taki do Polski wjedzie i nikt go nie zatrzyma jak robi koleiny bo u nich 50 ton to luzik?

Policja niemiecka kontroluje samochodu egzekwując prawo swojego kraju, to jest normalne. Na terytorium danego państwa obowiązuje jego prawo.

Jeżeli masz ważne prawo jazdy to jedziesz
  [Scenic I phI] przebicie na przewodach


Postów: 9
Odwiedzin: 226
Post Data: 2008-10-14, 16:38 / Subforum: Osprzęt silnika, układ zapłonowy
      Witam u mnie jak złapie za przewody to czuje jakby delikatnie biło coś w środku mam tak na pierwszym i na trzecim kablu to moze znaczyc ze kable są padniete. Od jakiegoś czasu dziwnie sie mi zaczął zachowywać samochód obroty mi falują na biegu jałowym jak samochód sie toczy jak stoje w miejscu to niby wszystko ok. ale jak ruszam to czasami dławi go i nie moze złapać obrotów dzieje się tak tylko po odpaleniu samochodu potem w trakcie jazdy jest wszystko ok.. Wymieniłem sonde i przepływomierz powietrza ale problem nie ustał może to być wina przewodów czy raczej nie. Pozdrawiam.
  Zakup nowego Grandtoura > silnik


Postów: 24
Odwiedzin: 634
Post Data: 2008-10-27, 11:42 / Subforum: Forum Ogólne
     
Cytat:
W dużej (opory aerodynamiczne) budzie i przy znacznej masie samochodu to już niestety na trasie nie pojedziesz bardziej dynamicznie.

Kolego chrzan49 piszesz chyba o Scenicu? Jak widzę jeździsz 1.9 102KM i 200Nm.
Moc akurat ma najmniejsze znaczenie jeśli chodzi o dynamikę wyprzedzania - najważniejszy jest moment obrotowy. Wersja 1.5 105KM ma 240Nm i naprawdę daje rade. Proponuję najpierw przejechać się taką wersją, a nie na podstawie pojemności silnika wypowiadać się o wrażeniach z jazdy
  [Megane II phI] lawina problemów 1.9 DCI


Postów: 3
Odwiedzin: 523
Post Data: 2008-11-07, 17:25 / Subforum: Silnik, skrzynia biegów, wydech - Megane II
      Witam ponownie, kolejna odsłona niekończącej się naprawy samochodu - po wizycie u mechanika wyszło, że czujnik przepływomierz był do wymiany, no i został wymieniony - co poskutkowało tym że samochód przyśpiesza, ale moim zdaniem nie tak jak powinien, bardzo szybko wchodzi na wyższe obroty, do tego praca silnika jest głośna i trzęsąca no i pojawił się kolejny objaw - czyli dziwny odgłos, tak jakby włączał się jakiś wirnik - (świszcząco piskliwy) podejrzewam że turbina odgłos pojawia się co jakiś czas w trakcie jazdy (zdaniem mechanika jest sprawna - podobno ją wykręcał i sprawdzał)... ręce mi już opadają, może macie jakiś pomysł co może powodować takie objawy.
  [Megane I phII] Awaria skrzyni biegów? A może sprzęgło?


Postów: 3
Odwiedzin: 553
Post Data: 2008-08-29, 22:04 / Subforum: Silnik, skrzynia biegów, wydech - Megane I
      Witam serdecznie.

Dzisiaj podczas normalnej jazdy prawdopodobnie zepsuła mi się skrzynia biegów. Dojeżdżając do ronda wrzuciłem luz (z 5 biegu) i chciałem wrzucić 2 bieg. Niestety biegi były zablokowane, żaden nie chciał wejść. Stanąłem na boku i gdy stałem to niby biegi 1 i 2 wchodzą normalnie, ale samochód nie chce ruszyć. Obroty spadają, wygląda to tak jakbym ruszał z wysokiego biegu (to samo na biegu 1 i 2). Natomiast na luzie skrzynia nadal jest na biegu 5. Udało mi się ruszyć z położenia "luz" i po rozpędzeniu samochodu wyglądało tak jakbym jechał na biegu 5 mimo iż drążek zmiany biegów był na pozycji "luz". Biegi od 3 w górę nie chcą wogóle wejść.

Ktoś wie co mogło się stać mojej skrzyni biegów? Mój samochód to Megane Classic z 2002r, silnik 1.4 16V. Skrzynia manual 5 biegowa.

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
  Nie odpala ale mechanik twierdzi ze to nie jest czujnik wału


Postów: 9
Odwiedzin: 994
Post Data: 2008-07-13, 22:00 / Subforum: Osprzęt silnika, układ zapłonowy
      akumulator jest nowiutki ma dopiero dwa dni. mechanik stwierdzil ze lampki moga sie swiecic gdy akumulator sie rozladowuje i wtedy te lampki moga sie swieci bo jest niskie napiecie czy cos takiego!jak wlozylem nowy akumulator to przez poł godziny jazdy bylo ok a pozniej znowu nie mogle zapali samochodu az rozladowalem calkowicie akumulator, wiec wymienilismy alternator dzien pojezdzil i znowu mial problemy z odpaleniem tak jak by sie rozrusznik meczyl zakrecil raz przerwa drudi raz przerwa i za trzecim zalapal i odpalil ale tez zaswiecily sie te lampki. zostawilem go na noc w warsztacie i rano dzisiaj juz sam nie chcial odpalic musial z kabli.o co chodzi???????????????????

Na forum można pisać polską czcionką - lepper_pl
  Stock Car w WSMP!


Postów: 60
Odwiedzin: 11612
Post Data: Wto Wrz 09, 2008 10:02 am / Subforum: Wyścigi
      Seria, której jedna z eliminacji rzekomo miała się odbywać w Poznaniu to ASCE (American Stock Car Europe). Była to prywatna inicjatywa byłego kierowcy F1 Jochena Massa, która umarła we wstępnej fazie realizacji.

http://www.ascerace.com/ASCERACE/Photos.html

Jeśli 12 000 USD to faktyczny koszt zakupu samochodu, to wydaje się to być świetnym rozwiązaniem. Czy ktoś orientuje się ile kosztują auta z DTM i np. pucharowe Porsche? Dla porównania kosztów.

Moment jest odpowiedni. Tego typu wyścigi zyskują coraz większe uznanie na starym kontynencieza. Głównie za sprawą popularności Speedcar Series oraz coraz większej ilości zawodników europejskich (Franchitti, Papis, Graf, Goossens), bądź znanych z jazdy w europie (Montoya, Villeneuve, Speed) przenoszących się do Sprint Cup i Nationwide Series.
  Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???


Postów: 5724
Odwiedzin: 1120428
Post Data: Wto Wrz 16, 2008 10:12 am / Subforum: RSMP
      Dlaczego fatalny?? Skoro w przyszłości chcą jeździć w RSMP, to muszą się nauczyć jazdy po zniszczonej drodze, bo wątpię aby od razu któryś z kierowców PPZM wsiadł do samochodu 4x4. Kiedyś jak jeździło po 60-70 załóg też nikt z niższych klas nie zarzekał, że ma zniszczoną drogę bo jedzie na końcu. To po prostu jest fakt i trzeba go zaakceptować. Co do relacji, skoro jest sponsor tytularny mistrzostw oraz pojawia się coraz więcej relacji, PZM powinien wymusić, aby pokazywać także rywalizację w niższych klasach, których nigdzie nie można się dopatrzeć, co w przyszłości wiązałoby się także z pokazaniem rywalizacji w PPZM.
  KJS NIEPODLEGŁOŚĆ 2008


Postów: 242
Odwiedzin: 14553
Post Data: Sro Lis 12, 2008 21:09 / Subforum: Sport samochodowy
      Rajdzik naprawde super..fajne próby, nic na siłe, wszystkie w miare szybkie, nie na zakatowanie samochodu.. organizacja jak zwykle super, miło, sympatycznie.. ogólnie 5+

Wynik jaki jest taki jest, trudno, były przebłyski fajnej jazdy, ale widac tego dnia czerwone Tico na sterydach było nie do pokonania..ale walka jak zwykle była emocjonująca, puki słupek nie wtargnął mi na trase..:/

Wielkie gratulacje dla Krzyśka, bo zrobił gigantyczne postępy w tym roku i jak autko sie nie buntuje to jest piekielnie szybki..brawo..

Gratulacje też dla Pawła i Adasia za wole walki, dla dziewczyn za naprawde fajną jazde i odwage..Współczuje tym, którzy nie ukończyli zabawy, ael nie martwcie sie, następnym razem będzie lepiej..

Jesli ktoś uchwycił jakimś obiektywem załogę srebrno-szarego SC z numerkiem 10 to poproszę o materiały na maila maciekmatysiak@wp.pl
  korek zbiorniczka płynu chłodniczego


Postów: 21
Odwiedzin: 787
Post Data: Sro 29 Kwi, 2009 / Subforum: Leon 1 - Techniczne Diesel
      pepej003,
moim zdaniem masz to co ja. Ja też miałem bąbelki i były to gazy spalinowe a czasem nie bulgocze ci coś podczas jazdy w kabinie tak jakby pod deską rozdzielczą?? Temat ten był dość mocno opisywany na forum passata u mnie niestety potwierdziło się że był bardzo delikatny przedmuch do układu chłodzenia Mechanik jak rozebrał głowicę to na uszczelce nie było widać gdzie dokładnie był przedmuch ale przyszła nowa uszczelka i obowiązkowo planowanie głowicy i powiem szczerze nie po naprawie nie poznałem samochodu
Ps. Typowych objawów nie było tj. dymienia, ubywania, wywalania przez zbiorniczek płynu, zwiększania poziomu oleju auto paliło normalnie jedyny objaw jaki miałem to problemy z ogrzewaniem grzało prawidłowo jedynie powyżej 1,5 tys obr bo przy niższych obrotach na skutek dostawania spalin do układu chłodzenia układ się zapowietrzał gazy zbierały się w nagrzewnicy bo to najwyższy punkt układu i dopiero przy wyższych obrotach pompa wody przepychała ten korek
  w imię dobrej współpracy...


Odwiedzin: 1064
Post Data: Sro Lip 12, 2006 8:37 / Subforum: Sport samochodowy
      skoro na ak-centrum była reklama pucgharu lata, to myślę, że za to się nikt nie obrazi

"Serdecznie zapraszamy wszystkich w najbliższy czwartek (13-07-2006) na VI rundę Rally Sprintu.

Zgłoszenia od 19:00 do 19:30 na parkingu przy Stadionie X-lecia od strony Wisły.
Rozegrane zostaną 3 różne próby (szybkie, długie, techniczne, utwardzone - bez szutru, łatwe w nawigacji) na obrzeżach Stadionu X-lecia.
Wpisowe 50zł/Kierowca
Istnieje możliwość startu kilku kierowców jednym samochodem.

Wymagania dla kierowcy:
Kask, ważne Prawo Jazdy

Wymagania dla Pilota (Udział Pilota nie jest obowiązkowy):
Kask, Ukończone 17 lat

Wymagania dla samochodu:
Ważne badania techniczne, OC, NNW

Organizator
Automobilklub Centrum"
  coś świruje....


Postów: 4
Odwiedzin: 61
Post Data: Nie Kwi 26, 2009 22:19 / Subforum: Techniczne
      poradźcie co to może być:

ostatnio po odpaleniu i przejechaniu może z 50m wycieraczki się same włączyły, po paru manewrach z dźwignią wycieraczek udało mi się je wyłączyć. sytuacja powtórzyła się jeszcze ze 2 razy w trakcie jazdy po prostej i równej trasie.

tego samego dnia po ok godzinie postoju samochodu wracam do niego i słyszę że radio jest włączone... (panel wyciągnięty)

czy radio powinno się wyłączać automatycznie po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki?

wymieniłem żarówkę w lampce podsufitki na zamiennik diodowy (lampka główna, nie pasażera) - po wymianie potrafi się czasami nie załączyć - trzeba stuknąć w lampkę by zaskoczyła, światło "drży" i przygasa, po wymianie na org żarówkę wszystko jest ok.
zamiennik winny czy coś w lampce?
  Napięcie wewnątrz samochodu


Postów: 14
Odwiedzin: 1504
Post Data: Sro Sty 25, 2006 10:34 pm / Subforum: Porady techniczne
     
Cytat:
a ja spytam, po co Ci to?

zakładam, że chodzi o ten układ z diodami, a nie ten drugi, którego nie chciało mi się robić. Ale tak...ten diodowy...to będęznał napięcie na akumulatorze, czasami to będę w stanie przewidzieć problemy z rozruchem przy silnych mrozach. A ten układ drugi...można spostrzec bilans prądów w układzie elektrycznym samochodu, czyli czy nasze zapotrzebowanie na energię jest większe od wydajności alternatora. Wówczas również możemy stwierdzić że akumulator zamiast podczas jazdy być ładowany, jest rozładowywany. Do wyższych celów tego stosować nie chciałem!! Bardziej wskaźnik orientacyjno - informacyjno - gadżetowy
  subwoofer


Postów: 20
Odwiedzin: 5459
Post Data: Nie Cze 25, 2006 12:27 pm / Subforum: Car Audio
     
Cytat:
jak bass sie podkreci na max jego możliwości to metr od samochodu niesłychać że tam cokolwiek gra (nieczuć nawet po ziemi) a znam kilka aut które słychać z kilometra dodam że w środku jest wiecej niż głośno
i druga sprawa prawie wcale basu nie czuć na plecach.
o co chodzi?

No właśnie "o co chodzi?". Giziu ja tu czegoś nie rozumiem, zawsze myślałem, że audio robi się dla siebie, dla uprzyjemnienia sobie doznań muzycznych i tym samym jazdy(nie mówię o show carach). Tymczasem wnioskuję, że chciałeś zrobić audio dla przechodniów , dla mnie to kompletnie bez sensu, robić audio po to, "żeby było je słychać z kilometra".
  Amortyzatory czy sprężyny


Postów: 17
Odwiedzin: 1635
Post Data: Pią Wrz 28, 2007 9:09 pm / Subforum: Porady techniczne
      Jest samochód:
Nissan Almera N15 wersja S albo SR (cholera wie) na felgach 15" opony 195/50,
i zawieszenie tego samochodu jest deko przy twarde do codziennej jazdy, i moje pytanie do was bo na forum nissana nie ma jednoznacznej odpowiedzi:
Czy wymiana albo amorów albo spręzyn coś pomoże w poprawie komfortu jazdy. Dzisiaj pooglądałem to zwieszenie z kanału i sprężyny są mocno skorodowane ale gdzieniegdzie widać że były koloru czarnego (jeżeli byłyby jakieś sportowe to miały by chyba inny kolor), natomiast amory mają naklejki niebieskie Sachs Super Touring.
Takze jeżeli macie doświadzenie w takich eksperymentach bądź znacie kogoś kto jest w stanie odpowiedzieć na moje pytanie to PLISS napiszcie.
  Gaśnie silnik po założeniu LPG


Postów: 3
Odwiedzin: 82
Post Data: Czw Kwi 23, 2009 10:59 / Subforum: Techniczne
      Witam.Mój problem jest następujący, a nie uzyskałem na niego odpowiedzi w dziale LPG. Może tutaj ktoś pomoże.Po zamontowaniu ostatnio instalacji sekwenyjnej gaśnie mi podczas jazdy silnik, byłem u gazownika i powiedział że to wina samochodu a nie LPG, nie wykrył żadnych błędów w instalacji gazowej.Czy to może być wina LPG czy jednak samochodu.Gazownik powiedział też że jakby była to wina LPG to przełączył by się na Pb - a tak nie jest.Podczas jazdy ze znaczną prędkością gaśnie silnik - odpala później normalnie.
Czy ktoś miał już podobną usterkę??????????
Pozdro
  Kącik posiadaczy MK6


Postów: 575
Odwiedzin: 32161
Post Data: Wto Kwi 14, 2009 13:51 / Subforum: Kąciki
      Jak wczesniej pisalem chce ,pewnie jeszcze w tym tygodniu, zamowic golfa6 z silnikiem TSI 160km.
Mam pytanie,zastanawialem sie na wzieciem skrzyni DSG zamiast manuala.Jezdze wlasciwie glownie po miescie ,czesto w korkach i nieustanna zmiana biegow-szczegolnie w moim obecnym samochodzie bywa "nuzaca".Moze ktos z Was mial do czynienia ze3 skrzynia DSG i moglby napisac co o niej sadzi -pomijajac to ze koszt samochodu bedzie wyzszy o ok.8tys. -interesuja mnie walory uzytkowe,czy dobrze sie sprawuje w warunkach zimowych,czy mozna czerpac frajde z jazdy tak jak z manuala.W katalogu nawet zuzyce paliwa z DSG jest mniejsze o 0,5litra.Bede wdzieczny za opinie osob ktore sie zetknely z ta skrzynia-wiem ze w kregach motoryzacyjnych ma dobra opinie...
  AUTO - komputer pokladowy


Postów: 7
Odwiedzin: 2034
Post Data: 14-01-2004, 13:10 / Subforum: Elektronika - tematy ogólne
      myslalem o konstrukcji komputera pokladowego do samochodu ale napotklaem problemy takie jak:
-jak sie mierzy cisnienie oleju w silniku??? (mam golf1 Diesel)(najwazniejszy problem)

-jak skutecznie wykryc ze pada deszcz(i ze przestal padac)?? (autom. wycieraczki)
-jakie sa sposoby wykrywania przepalenia zarowki? (mala ingerencja w ulkad elektr. auta)
-jak zmierzyc temperature na drodze(na zewnatrz)? (podczas jazdy wiejace powietrze bedzie przeciez dodatkowo ochladzac zujnik temp.)

dzieki za wszelkie posty
pzd.
  pierwsza jazda starym lub duzym samochodem jakie wrazenia?


Postów: 48
Odwiedzin: 2273
Post Data: Sro Gru 03, 2008 09:30 / Subforum: Luźna gadka
      Moja najciekawsze doświadczenia wiążą się z radziecką myślą techniczną. Miałem okazję pojeździć autkami z rodziny Uazów: 452, 369, 3741. Brak wspomagania kierownicy przy samochodzie o tej masie robi swoje: po całym dniu jazdy miałem odciski na rękach od kierownicy "Precyzyjna" dźwignia zmiany biegów, sprzęgło na dwa razy, ściąganie samochodu na boki przy hamowaniu, luzy na kierownicy na ćwierć obrotu. Do tego w takim blaszaku w zimie można prawie odmrozić nogi, w lecie natomiast jest jak w piekarniku To była niezła szkoła jazdy dla świeżo upieczonego kierowcy jakim wówczas bylem i świetne wrażenia z jazdy w terenie
  Na której jeździe nauka parkowania?


Postów: 80
Odwiedzin: 13488
Post Data: Sob Gru 06, 2008 14:03 / Subforum: Szkolenie kierowców
     
Cytat:

Robienie manewrów pod koniec kursu to mniejsze zużycie paliwa i auta.


Słucham?! Pierwszy raz słyszę takie absurdalne argumenty. Może w Twoim mieście tak się dzieje, w moim bynajmniej się z czymś takim nie spotkałam. Manewry wszelkiego rodzaju, w tym parkowania zaczęłam się uczyć już od 3-4h jazdy i potem ćwiczyłam to przy każdej okazji. To chyba tylko świadczy o poziomie takiej szkoły, co podstawowe rzeczy zostawia na ostatnią godzinę jazdy bo się martwi o zużycie paliwa i samochodu!
  Drobne pytania tuz przed jutrzejszym egzaminem...


Postów: 13
Odwiedzin: 567
Post Data: Czw Gru 11, 2008 10:57 / Subforum: Kosz
      Witam
Jutro idę zdawać po raz 3 mój egzamin na prawo jazdy
Przez ostatnie 2 miesiące nawet nie siedziałem w samochodzie (uczelnia itd) i jak tak sobie powtarzam to parę rzeczy mi z głowy uleciało...
Chodzi mi o świetła... - przy światłach "pozycyjnych , mijania , drogowych" obchodzimy cały samochód za każdym razem ?? Światła przeciwmgielne to wiem w zależności które się włączy czyli jak tylnie to sam tył jak przednie to przód samochodu... Powiedzcie mi jak to jest z tymi : "pozycyjnych , mijania , drogowych" - pozycyjne to pamiętam że cały samochód trzeba obejść + zaglądnąć czy pod rejestracją z tyłu się świeci lampka... ale nie pamietam jak jest z mijania i drogowymi - tez cały samochód za każdym razem obejść ??

Zdaję jutro w Rzeszowie i już mi się nerwy udzielają. Proszę was o pomoc !!
  [A8 D2 ABZ] Poupalałem we wtorek audicę po mieście


Postów: 44
Odwiedzin: 2813
Post Data: Sob Wrz 29, 2007 7:58 pm / Subforum: Na każdy temat
      po pierwsze Gregor, nie każdy podchodzi do samochodu jak do panienki na Wspólnej, niektórzy robią to bardziej emocjonalnie

po drugie Gregor, jeśli czuciem bluesa jest katowanie auta na zimnym to faktycznie wolę nowe wentylki pooglądać

po trzecie Gregor, mi do odczuwania przyjemności z jazdy wystarczają niższe obroty, widać mam mniejsze wymagania

po czwarte Gregor, jako kierowca i właściciel M5 powinieneś wiedzieć jak wzrasta poziom maksymalnych obrotów wraz ze wzrostem temperatury, bo w Twoim aucie dobitnie uwidocznione jest to na obrotomierzu za pomocą diód

po piąte Gregor, poziom Twoich postów i osobistych wycieczek jak na takim poziomie, że niedługo tylko górnicy na szychcie będą wiedzieć o co w nich chodzi
  nagłe chrobotanie w silniku/sprzęgło


Postów: 7
Odwiedzin: 345
Post Data: 10 Luty 2006, 15:03 / Subforum: O Fiacie UNO...
      a może to być np urwana poduszka pod silnikiem lub coś takiego ?
Przedtem podczas ruszania, np gwałtowniejszego, słychac było stuk gdzieś przy skrzyni lub silniku. Łagodniejsze ruszanie nie powodowało takich stuków. Ponadto teraz naciskanie i puszczanie gazu podczas jazdy, na dwójce i jedynce powoduje nie dość że gwałtowną reakcję samochodu, to naddto generuje dziwny dźwięk jakby takie łup. Sprzegło działa jak działało, chwyta w połowie i chrobotanie wystepuje zarówno przy wycisniętym jak wciśniętym sprzęgle.
  Wskaźnik, termostat czy czujnik temperatury???


Postów: 15
Odwiedzin: 304
Post Data: 18 Kwiecień 2009, 16:03 / Subforum: O Fiacie UNO...
      Jak optymalna temp. to 90st ? skąd to jest wzięte chyba nie z instrukcji do uniaka ? mozna się stosować do zaleceń z instrukcji chociaż ja sam nie wiem skąd to wziałeś natomist przypuszczam że przy 90st. płynów i w upale to byś zagotował uniaka

Z reguły raczej jest tak że im niższa temp. urządzeń mechanicznych tym lepiej oczywiście przy silnikach tak niska granica to np. 65st aby sprawnie chodziły

Prawda jest taka że do każdego samochodu trzeba podchodzić trochę inaczej bo tak jak są rózni użytkownicy tak mamy różne style jazdy i tak są różne nasze samochody...i sami wiemy kiedy im jest najlepiej

Pozdrawiam
  wybuch akumulatora


Postów: 2
Odwiedzin: 1386
Post Data: Nie Lut 19, 2006 10:19 am / Subforum: Problemy
      Podczas jazdy nocą samochodem fiat uno 1.4 zaczęło się świecić ładowanie, dodatkowo kierowcy jadący z przeciwka mrugali długimi, potwierdzało to co widziałem, że moje światła krótkie świecą wyjątkowo jasno. Po zatrzymaniu stwierdziłem że dymi się z lewej lampy oraz ulatnia się zapach spalenizny. Po dojechaniu w bardziej oświetlone miejsce stwierdziłem że mam rozerwany z jednej strony akumulator. Samochodu nie dało się już uruchomić. Moje pytanie brzmi czy jak założę nowy akumulator nie stanie się to samo ??? Czy mogę założyć akumulator i dojechać do elektryka ok 10min drogi??? Czy może zaholować tam samochód nie ryzykując zniszczenia nowego akumulatora???
  świecąca się kontrolka świec żarowych w trakcie jazdy


Postów: 3
Odwiedzin: 718
Post Data: 2008-11-09, 17:15 / Subforum: Ogólne
      Witam. Mam Renault Megane 1,9 dci z 2002 roku.
Parę dni temu w trakcie jazdy zaczęła zapalać się kontrolka świec żarowych, auto zaczęło się jakby dusić traciło moc, ale po chwili mijało i było wszystko ok. Samochód oddałem do mechanika, wymienił parę części m.in. filtr powietrza i wtryskiwacz. Po odebraniu samochodu wszystko było ok. Natomiast na następny dzień, przejechałem w mieście ok 5 km bez problemu, problem pojawił się w drodze powrotnej, znów na odcinku 5 km, kontrolka zaczęła się włączać, ale żadnych problemów z prowadzeniem samochodu nie było. Czy ktoś z Was może przypuszczać o co chodzi?
Pozdrawiam
Krzysztof
  [ Gimnazjum] To znowu ja i prosze o pomoc


Postów: 5
Odwiedzin: 223
Post Data: 2006-10-03, 20:54 / Subforum: Grawitacja
      korzystajac z pojecia energi potencjalnej oblicz prace jaka silnik samochodu o masie 2ton jadacego z szybkoscia 72km/h musi wykonac w czasie ruchu pojazdu trwajacego 15min. Wspolczynnik taracia o jezdnie podczas jazdy jest rowny 0,3 to jest cale zadanie. Na pewno chodzi tu o droge pozioma. CHmm energia potencjalna to mgh? prawda? Amon-Ra ten wzor jest chyba nie poproawny tego jeszcze nie mielismy na fizyce wiec nie wiem nawet skat to by sie wzielo a droga w tym zadaniu -->mamy tu do czynienie z ruchem po "płaskim terenie"
  Wskaźnik, termostat czy czujnik temperatury???


Postów: 15
Odwiedzin: 304
Post Data: 9 Kwiecień 2009, 12:37 / Subforum: O Fiacie UNO...
      A moim zdaniem jest wszystko ok - u mnie jest tak samo

Normalne jest że jak jedziesz to temp. nie rośnie szybko lub jest niższa niż taka kiedy stoimy w korkach...mam założonego letniego Grilla z duzym prześwitem i temperatura w czasie jazdy to około 65st. natomiast jak stoję w korku rosnie nawet i do 80st wtedy włacza sie wentylator i jest ok...a to dlatego ze nie ma co chłodzić tego jest bardzo mały ped powietrza lub wręcz żaden.

Moim zdaniem nie ma się czym przejmować i jest wszystko ok a małe przekłamania na wskazówce zawsze będą bo to nie jest najnowszy model samochodu z 50 komputerami i czujnikami na pokładzie
  JAK STASIEK FIATA PRZERABIAL.......


Postów: 701
Odwiedzin: 10636
Post Data: 2 Kwiecień 2007, 10:52 / Subforum: O wszystkim i o niczym... czyli nie koniecznie o UNO
     
Cytat:
Mam tu super bryczke terenowa nie wiem jaka to jest marka samochodu,ale to nie istotne wazne jest to ,ze taki pojazd swietnie sie nadaje do jazdy w terenie a nasze polskie drogi z dziurami to pikus dla takiej furki to jest samochodzik terenowy typu"zadnej trasy sie nie boje"zapraszam do ogladania filmiku i komentarzy moze ktorys z panow zdecyduje sie na kupno takiej bryczki naprawde to jest godne polecenia a dobra co ja bede gadac no wezcie obejrzyjcie ten film he he he http://www.beka.pl/filmik,0105.php

Nie no autko niesamowite - ale i kierowca musi być nieźle uzdolniony
  Stuki - klapa bagaznika ???


Postów: 5
Odwiedzin: 145
Post Data: 16 Sierpień 2006, 08:42 / Subforum: O Fiacie UNO...
      Witam

Przyglądnij się mocowaniu amortyzatorów szczególnie mocowanie górne poduszki mocujące lubią się rozwarstwiać. Nakrętki, śruby mocujące amortyzatory, sprawdzić czy się przypadkiem nie „popuściły”.

Bujaniem samochodu taka usterka jest ciężka do stwierdzenia to musi być np. „tąpnięcie” na nierównościach drogi i właśnie podczas jazdy po nierównościach jest to szczególnie dobrze słyszalne.

Sprawdz również mocowanie układu wydechowego (gumy mocujące wieszaki itp.)
  Co jest zgodne a co niezgodne z prawem ??? !!! ??? !!!


Postów: 14
Odwiedzin: 346
Post Data: 8 Wrzesień 2006, 22:11 / Subforum: O Fiacie UNO...
      Dokładnie dlatego nie popieram głośnych tłumików.
Co do oświetlenia to się ciut zapędziłeś, nie chodzi mi o oświetlenie samochodu niebieskim ani czerwonym słupem światła. Poprostu np oświetlić sobie wnętrze na zielono ( większość w aucie mam na zielono) ale nie moge bo wnętrze auta może być oświetlone podczas jazdy, tylko na postoju!!!!
Tak samo np oświetlenie podwozia, żeby pod furaczem była taka łuna zielona- tez nie można a przecież nie jest to kolor służb i nie świeci w żadnym pierunku tylko pod autem w pionie na asfald. O to mi chodziło to mi sie nie podoba!
  JAK STASIEK FIATA PRZERABIAL.......


Postów: 701
Odwiedzin: 10636
Post Data: 2 Kwiecień 2007, 08:34 / Subforum: O wszystkim i o niczym... czyli nie koniecznie o UNO
      Mam tu super bryczke terenowa nie wiem jaka to jest marka samochodu,ale to nie istotne wazne jest to ,ze taki pojazd swietnie sie nadaje do jazdy w terenie a nasze polskie drogi z dziurami to pikus dla takiej furki to jest samochodzik terenowy typu"zadnej trasy sie nie boje"zapraszam do ogladania filmiku i komentarzy moze ktorys z panow zdecyduje sie na kupno takiej bryczki naprawde to jest godne polecenia a dobra co ja bede gadac no wezcie obejrzyjcie ten film he he he http://www.beka.pl/filmik,0105.php
  FIAT 126 P MALCUH PRZERÓBKI


Postów: 10
Odwiedzin: 4855
Post Data: Czw Lis 16, 2006 10:23 / Subforum: Sport samochodowy
     
Cytat:

bok sam sie przerobił

do jakiej jazdy przedewszystkim bedziesz uzywał samochodu to jest bardzo wazna zeczy przy budowie auta


Nie wiem o co ci chodzi ale do jazdy na kjs tylko właściwie. Wiem że muszę w nim zrobić zawieszenie albo bilstein kupic albo to utwardzić i zwoje uciąć bo wczoraj jak śmigałem to trzeba było zwalniać przed zakrętami bo na dwoch kólkach nim się jeździłoi (fajna zabawa ale szkoda auta jak się przeturla). Co lepiej i jakie koszty są związane z przerobieniem zawieszenia bilstein lub utwardzenie?? Ile jkosztuje zamontowanie klatki?? I prośba niech ktoś podfa adres albo gdzie taką klatke mogę wsadzić. Dzięki
  Zła praca silnika na LPG


Postów: 9
Odwiedzin: 193
Post Data: Sob 25 Kwi 2009, 16:23 / Subforum: LPG forum
      zanim pojadę do gazownika wole tutaj zapytac o porady co może być. Chodzi o to ze ma bardzo wysokie obroty 1500 to tak optymalnie. jak włączy się dmuchawa czy coś to wtedy jest takie 1300-1400, przeżyłbym te wysokie obroty ale niestety podczas jazdy strasznie szarpie. musze delikatnie gaz dozować zeby nie kangurkował. wkurza mnie to szarpanie i nie moge sobie z tym poradzić. panowie poradźcie coś. dodam ze lewego powietrza nie dostaje nigdzie. cała przepustnice rozebrałem wszystko posilikowane razem z uszczelkami, kolektor ssacy tez rozebrałem i uszczeleczka nowa z silikonem. dodam ze pod ta obudową od filtra są dwa wężyki pierwszy wężyk który połaczony jest z rura która zasysa powietrze wtykam w pierwszy otwor od siebie a drugi który idzie do przepustnicy jest wsadzony w druga dziurke. rure zasysajaca powietrze odwróciłem tak ze pęd samochodu nie wpycha powietrza do srodka.
  Zakup Meganki Coupe


Postów: 42
Odwiedzin: 1087
Post Data: 2009-02-13, 18:33 / Subforum: Zakup - Megane I
      Witam,
to jest mój pierwszy post na tym forum.
Mam nadzieję, że niedługo stanę się szczesliwym posiadaczem Meganki Coupe.
Nie mam rozeznania co do tego samochodu, więc mam pytania do Was drodzy uzytkownicy.
Czym się kierowac przy wyborze Megane Coupe?
Jaki silnik jest najmniej awaryjny i zapewnia najlepszy komfort jazdy? jak przy takim silniku wynosi spalanie? Czy diesel? Jak silnik znosi LPG? Co najczęściej się psuje? Na co zwrocic uwage przy kupnie? prosze o wskazowki
  Dyskusje o oprogramowaniu


Postów: 3
Odwiedzin: 362
Post Data: Pt 04.02.2005, 12:00 / Subforum: Dyskusje o oprogramowaniu
      Pytanie dotyczy programu.3D max 5.0

Mam (zrigowany) pojazd samochodu, gdzie mechanizm polega na tym, że jak poruszam rotacją kierownicy to przednie koła ulegają skrętowi, a gdy przemieszczam obiekt samochodu w kierunku jego jazdy to koła kręcą się.

Jak przyłączyć ten obiekt do splajna za pomocą Path Constraint aby podczas ruchu zachować mechanizm obiektu.
Jakich użyć kontrolerów w panelu (Modify) aby podczas przemieszczania się pojazdu kręciły się koła ,a przy zakręcie skręcała kierownica .

Posiadam 5 książek o prog . 3d max , ale tam są tylko podane przykłady zastosowań pojedynczej funkcji.
  [Megane II phII] Problem z nawigacją


Postów: 11
Odwiedzin: 439
Post Data: 2009-04-12, 16:22 / Subforum: Car Audio (nagłośnienie, nawigacja)
      Mam problem z dzialaniem nawigacji Carminat 5000 z monohromatycznym wyświetlaczem (rocznik samochodu 2004).
Otóż po zaprogramowaniu trasy i włączeniu nawigacji speaker podaje informację (po angielsku) "your route is been calculated". Wyświetla się strzałka na wprost i nic - nawigacja milczy, w trakcie jazdy strzałka się nie zmienia. Wszedłem w menu nawigacji i wybrałem opcję "POSITION" i okazało się, że nawigacja nie widzi żadnego satelity i nie wyświetla aktualnego miejsca.
Może ktoś miał podobny problem. Czy to może być uszkodzenie odbiornika GPS.
Pomóżcie
  [Megane I phI] Paląca się kontrolka poduszki


Postów: 43
Odwiedzin: 15406
Post Data: 2009-03-10, 09:02 / Subforum: Ogólne
      jackuc, na forum chyba nie ma instrukcji jak wymienić zwijacz ale w temacie o montażu komputera jest opisane jak dobrać się do obudowy kolumny kierowniczej.
Jak wyżej napisał janusz35, gdy świeci błąd poduszki, to system nie zadziała.
Prawdą też jest że zwijacze były różne, ale jak wyjmiesz swój i sprawdzisz numer seryjny (o ile taki jest) to ryzyko pomyłki spada do minimum.
Teoretycznie możliwość wystrzelenia poduszki istnieje ale to w przypadku gdy na taśmie pojawi się prąd ze zwarcia. To sensor decyduje kiedy poduszka ma wystrzelić i nie słyszałem jeszcze żeby coś takiego się wydarzyło bo prądu w taśmie nie ma, dopóki sensor go nie wyśle.
janusz35, Clip pokaże błąd na pewno, ale musiałbyś zabrać laptopa z Clipem i operatorem do samochodu i pojeździć aż błąd się pojawi w czasie jazdy - wtedy usterka zostanie zarejestrowana - tak mi mówili w serwisie bo u mnie też nie pokazywał błędów na postoju.
  Megane scenicr. 16 16V


Postów: 22
Odwiedzin: 718
Post Data: 2009-03-19, 09:48 / Subforum: Zakup - Scenic I
      Głośny to oznacza że przy jeździe w trasie z prędkością do 110-130km/h męczący może być odgłos silnika (szczególnie jeżeli przesiadasz się z cichszego samochodu). Nie przeszkadza w rozmowie czy słuchaniu radia, ale trudno go ignorować. Rezonansu nie zauważyłem.

Dynamika jest w porządku (jak dla mnie nawet lepiej niż w porządku). Średnie spalanie w moim przypadku mieści się w przedziale 7,8-8,7l/100km (większość jazdy w mieście trochę pozamiejskich także) przynajmniej w moim przypadku nie widzę większej różnicy spalania między snuciem się wg zasad ecodrivingu i normalnej jazdy z wykorzystaniem możliwości silnika (przy porównywaniu rekord na korzyść ecodrivingu wyszedł mi o 0,2l/100km mniej niż przy zwykłej jeździe).
  Swiatla w nowym megane


Postów: 30
Odwiedzin: 796
Post Data: 2009-04-27, 12:26 / Subforum: Elektr.-Ogólne - Megane III
      Regulamin 48, do którego podałem link, dokładnie określa wszystkie warunki jakie musi spełnić każde oświetlenie zewnętrzne samochodu - między innymi światła do jazdy dziennej. Nie ma tam ani słowa odnośnie tylnych świateł pozycyjnych, które rzekomo powinny świecić się razem z dziennymi. Taki zapis istnieje tylko w prawie polskim i powstał on dużo wcześniej zanim Polska przyjęła owy regulamin. Prawo międzynarodowe ma pierwszeństwo przed prawem lokalnym. Zatem Polska nie ma prawa nie dopuścić do ruchu samochodu wyposażonego w światła dzienne, które zostały zainstalowane zgodnie z Regulaminem 48, ani zabronić używania takowych świateł.
  [Ogólne] Grand Scenic 2006 + box dachowy


Postów: 4
Odwiedzin: 292
Post Data: 2009-02-22, 01:32 / Subforum: Forum Ogólne
      Jak najbardziej da się założyć box dachowy. Ja używam tyle że nie w Grandzie a w zwykłym, punkty mocowania belek do monatażu boxa są w tych samych miejscach. Uzywam poprzeczek Automaxi aluminiowych o przekroju owalnym i pudło InterPack model Carver (wąski i długi). Nie zauważyłem żadnych niedogodności oprócz zwiększonego hałasu (niewiele), spalania (o ok. 1l/100km). Stateczność samochodu podczas jazdy jest w moim odczuciu taka sama jak przy jeździe bez bagaznika. Porównując do jazdy innymi samochodami nie zauważam innych niedogodności (przy długim boxie otwieranie bagaznika jest bezproblemowe trzeba tylko zwrócić uwagę przy montazu żeby nie kolidował z otwartą pokrywą bagażnika). Prędkość z jaką jechałem najszybciej to ok. 150-160km/h na krótkim odcinku. Spokojnie na autostradzie utrzymuję 130-140km/h. Problemem największym jest konieczność stawania na progu przy zakładaniu/pakowaniu (mimo wzrostu 195cm).
  Poduszka silnika megane II 1,9dci


Postów: 11
Odwiedzin: 400
Post Data: 2008-12-08, 00:26 / Subforum: Silnik, skrzynia biegów, wydech - Megane II
      Mam problem z nadmiernymi drganiami pochodzacymi od silnika w magane II 1,9dci (120ps).
Na wolnych obrotach szarpanie, drgania przy zwiekszaniu obrotow a takze w czasie jazdy,
szczegolnie wtedy gdy przod samochodu dociskany jest podczas kolysania.
Dowiedziaem sie ze nie ma tanszych zamiennikow prawej poduszki a nowa kosztuje 580zl.
Czytalem rowniez, ze do przenoszenia dran silnika na nadwozie przyczynic sie moze poduszka
i lozysko mcPersona. Prosze o wymiane doswiadczen w tym temacie.

Na forum piszemy polską czcionką. Post zamieściłeś w niepoprawnym dziale. Przeniosłem, Zapoznaj się z regulaminem. lepper_pl
  ile placicie za ubezpieczenie ??


Postów: 272
Odwiedzin: 11461
Post Data: 2009-04-27, 10:39 / Subforum: Forum Ogólne
      CZeść, w związku z tym, ze na 90% postanowiłam zakupić wkrótce scenica z 99 roku z siln.1.6 - prawo jazdy mam od 97 roku, ale tylko na początku bylam przez 1,5 roku współwłaścicielką malucha stare dobre czasy (ale chyba to niestety nie będzie udokumentowane,wiec pewnie zniżek brak-a potem samochodu brak) , no i tak zastanawiam się ile mniej więcej zapłacę za ubezpiecznie- może ktoś z bardziej doświadczonych użytkowników forum bylby mi w stanie podpowiedzieć ?? Ewentualnie wyrazić opinie w którym towarzystwie najkorzystniej? z góry dzięki! Pozdrawiam
  [Ogólne] Jaka procedura po kolizji


Postów: 21
Odwiedzin: 580
Post Data: 2009-01-14, 08:15 / Subforum: Forum Ogólne
      No cóż, kolizja sprawa przykra i czasochłonna. Super jest, jak właściciele i kierowcy samochodów są uczciwi. Wówczas wszystko się kręci jak należy. Ale ostatnio jest coraz więcej cwaniaków i chamów (post o uderzeniu w tył reni przez motocyklistę jest chyba dobrym przykładem). Zdecydowanie zalecam:
1. Zadbać o świadków (najlepiej nie z rodziny)
2. Zrobić zdjęcia, tak aby można odczytać rejestrację i zlokalizować uszkodzenia i w kadrze widoczni byli uczestnicy kolizji i świadkowie
3. Wezwać policję.
4. Oznakować sytuację na drodze i pozostać na miejscu, chyba, że koniecznie - koniecznie - koniecznie trzeba zjechać, zepchnąć pojazdy. Mniej kosztuje mandat za stworzenie zagrożenia niż naprawa samochodu ze swojej kieszeni.
Dla ciekawostki dodam, że często notatki policyjne ze zdarzenia również są podważane.
Życzę wszystkim bezwypadkowej i bezkolizyjnej jazdy oraz bezwandalizacyjnego postoju na parkingu.
  Check Injection


Postów: 82
Odwiedzin: 24673
Post Data: 2009-01-11, 21:57 / Subforum: Osprzęt silnika, układ zapłonowy
      Witam jest to mój pierwszy post

Mam problem z moje Megane II CC 2.0 16V automat dodam ze ostatnio zamontowalem isntalacje gazowa :/

Wiec tak podczas dluzszej jazdy skrzynia biegow sama przeskakuje na 1 (automat) i przestaje dzialac tiptronic pojawia sie komunikat check injection i check gearbox i zaswieca sie serivce po zatrzymaniu i ustawieniu skrzyni na P silnik kreci sie do 3tys i slychac takjakby odciecie:/
dopiero po zgaszeniu samochodu i ponownym idpaleniu wszystko wraca do normy o co chodzi??
  MEGANE III


Postów: 161
Odwiedzin: 7468
Post Data: 2009-01-27, 20:17 / Subforum: Zakup - Megane III
      jezdzilem nowa meganka copue przy okazji nie oczekiwanej wizyty w serwisie po trasie ;p i powiem wam tyle... w tych fotelach to ja bym mogl spac nigdy nie siedzialem w wygodniejszym i niezle trzyma w zakretach. Ogolnie jezdzi sie nia fajnie choc silnik 1,6 16v troche nie pasuje do tego samochodu, ale to i tak mala rakietka w porownaniu do mojego 1.4 16v. Zegarny nawet fajne ale trzeba sie do nich przyzwaczic, a szczegolnie do tego ze wysoki zakres obrotow jest w kolorze zoltym, a nie czerwonym ;p Prowadzi sie calkiem przyjemnie, ale niestety nie mialem po drodze zadnych ciekawych zakretow zeby ja przetestowac . Wrazenia z jazdy mile, a szczegolnie fotele . Z tego co mowil mi facet w salonie to inne wersja maja byc w czerwcu lub wrzesniu
  Hyde Park


Postów: 11
Odwiedzin: 2557
Post Data: Pt lip 08, 2005 20:22 / Subforum: Hyde Park
      Ci z neta mają takie kosmiczne czasy..a to chyba nie jest za realne aby wykręcić nawet z najlepszymi setupami czas o 10sekund lepszy od tych które osiągają prawdziwi kierowcy prawdziwymi bilodami! ! !

Ja myslę że oni zmniejszają wagę samochodu i inne rzeczy( moze zwalniają stopery, itd) - dobry informatyk potrafi zrobić wszystko w plikach typu config...) więc jest to nieuczciwe...Ja dzis Raikkonenen wykręciłem 1:16:624 i chciałbym żeby Iceman powtórzył mój rezultat prawdziwych kwalifikacjach ale to raczej nierealne...czyli moge powiedzieć że mam niezły czas na Silverstone bo lepszy od Raikkonene(żart ) i do tego na klawiaturze jezdze...

a tak na poważnie to nie liczy się czas ale sama przyjemność jazdy i możliwość przejechania się po prawdziwym torze(identyczny jak prawdziwy - tylko wirtualny...) i np. teraz wyśmienicie znam Silverstone i zupełnie inaczej będę oglądał ten wyścig...to będzie bardzo ciekawe...

a jak się jezdzi na kierownicy???? znacznie lepiej niż na klawiaturze????

pzdr dla wszystkich fanów F1 - sam nie wiem co sprawia że poprostu uwielbiam ten sport...pewnie kasa, prędkośc, dziewczyny i ten dzwięk....ehhhhh poprostu miodzio

jeszcze raz pzdrrrrrrrr...
  akumulator padl po tygodniu - reklamowac??


Postów: 7
Odwiedzin: 1918
Post Data: Pon Sie 13, 2007 7:54 pm / Subforum: Problemy
      aku nie padł tylko przez ten tygodniowy okres postoju samochodu tylko musiały takie sytuacje być częstsze i tym razem go wzięło, 80mA to około 1A ubytku na 10 godzin co daje około 18A ubytku na tydzień co daje 225W - to tak jakby podłączyć coś pod aku z mocą 225W na godzinę, lub zostawić auto na 2 godziny na światłach mijania. Jesli auto miało często takie przestoje to aku był ciągle niedoładowywany co powoli go zabijało...
Napisz coś więcej, z jakich urządzeń kożystasz w czasie jazdy, jak długie odcinki robisz (w km) Czy słuchasz głośno radia itd.
Podejżewam że aku został częściowo zasiarczony.
Gwarancja obejmuje wady konstrukcyjne np, wewnętrzne przerwanie połączeń pomiedzy ogniwami.
może być tak że padła jedna cela (np. zwarcie wewnętrzne) i dlatego jest takie niskie napięcie.
Jeśli masz gwarancję jeszcze to można spróbować go reklamować jeśli przyczyna bedzie wadliwość aku to powinni ja uznać. Jeśli wina jest po stronie uzytkownika to niestety usterka nie zostanie objęta gwarancją.
Jesli robisz krótkie odcinki jazdy i sa długie postoje dłuższe niż 4 dni to trzeba aku doładowywać prostownikiem.
Napięcie ładowania powinno najlepiej 14-14,4V z włączonymi światłami mijania.
Wjakim samochodzie masz ten aku 50 Ah?
jeśli ma większą pojemność niż polecany w katalogu przez producenta to mogą nie uznać reklamacji- Każą przyjechać do serwisu samochodem i pomierzą ładowanie itd oraz sprawdzą czy w samochodzie jest aku z właściwą pojemnością.
np jesli katalogowo był np 36Ah a teraz masz 50Ah to alternator mógł go przez cały okres użytkowania niedoładowywać.
  Wydarzenia aktualne


Postów: 142
Odwiedzin: 19677
Post Data: So lip 09, 2005 17:05 / Subforum: Wydarzenia aktualne
     
Cytat:
Happy gdzies Ty byl jak Cie nie bylo


heh... po pierwsze primo S.E.S.J.A., po drugie primo prace po sesji zaczalem... i jestem caly czas styrany i oprocz pracy mam czas tylko na jedzenie i sen, a reszte widze sie z kobieta... ;P na komp mam moze 10 min dzinnie zeby odebrac poczte i gg ;P teraz mam weekend wolny w miare wreszcie to zajrzalem ale to tyle o mnie ;P

a na temat...
jak Kimi jedzie dobrze to wszyscy zadowoleni, jak Alonso jedzie dobrze to na bank przyfarcil, ta? no ale niewazne... zeszly sezon... button lepszy od alonso, ok... renault mialo szybki ale slabo zbalansowany bolid w zeszlym sezonie, to raz... op drugie alonso jest mlodziutki, wiec we wzcesniej fazie jego kariery jest w stanie robic ogromne postepy z sezonu na sezon i bardzo niewykluczone ze tak sie stalo, w polaczeniu z tym ze zasiadl za kierownica lepszego samochodu... poza tym jest mocny psychicznie co nieraz juz udowodnil i ma serce do jazdy chlopak... nikt temu nie zaprzeczy... wszyscy juz zakladaja ze montoya wyprzedzi buttona... smiem twierdzic ze jesli nie stanie sie to na starcie to bardzo prawdopodobne ze nie stanie sie to mozi i nawet do 1. pit stopu... button jest b. dobrym kierowca i w pierwszej fazie wcale nie bedzie wolniejszy od montoyi vo udowodnil qual.... a ze wyprzedzic nawet wolniejszego, ale doswiadczonego i dobrego keirowce jest ciezko, pokazal nam w tym sezonie juz alonso odpierajac ataki schumachera przez kilkanascie ostatnich okrazen...
  Wydarzenia aktualne


Postów: 260
Odwiedzin: 36314
Post Data: Śr sie 24, 2005 23:37 / Subforum: Wydarzenia aktualne
      Ja również przyłącze się do powitania nowego na tym forum. Jestem chyba najbardziej nielubianą osobą na forum, ale mam nadzieje że to niebawem się zmieni. Co do Kimi vs Alonso powiem tak, obaj panowie prezentują odmienny styl jazdy, co jest dla mnie bardzo ciekawe i zarazem fajne. Myśle, że oni będą konkurentami wszechczasów w przyszłości. Kimi reprezentuje klasyczny styl prowadzenia samochodu choć czasem ponoszą go emocje, Fredek z kolei jeździ bardziej agresywnie, podsterownie. Dla mnie jest po prostu czymś nowym w F1 i za to go cenię a przy tym jest bardzo opanowany. Pamiętać trzeba, że kierowca musią przedewszystkim pracować głową. Porównanie tych dwóch panów na dzień dzisiejszy jest niemożliwe i dlatego ponoszą mnie nerwy gdy ktoś wypisuje, że kimi jest najlepszy itp.. Renault ma najwyższy moment obrotowy ze wszystkich silników F1 i dlatego prędkości Fredka są najlepsze, najlepszą aerodynamikę ma MClaren co daje efekt w postaci czasów uzyskiwanych. Jeśli się mylę prosze mnie poprawić. I jeszcze jedno, Panowie zaczeły się testy na Monza.
  dziwny stukot w czasie deszczu


Postów: 4
Odwiedzin: 166
Post Data: 20 Sierpień 2006, 00:29 / Subforum: O Fiacie UNO...
      Witam,
niedawo odziedziczyłem leciwe uno fire 1.0 z LPG z roku 97 z 200 tym km na liczniku. generalnie spisuje sie calkiem niezle - dopuki nie pada - jak tylko na drodze jest troche wody pojawiaja sie dziwne stukoty z okolicy srodka samochodu - (mechanicznie jestem kompletnym laikiem) z kabiny kierowcy brzmi to tak jakby cos sie działo pod spodem samochodu w okolicach drazka zmiany biegów . wystepowaniu tych dzwiekow nie towarzysza zadne inne objawy - samochod jedzie normalnie, nic nie szarpie. Czasami problem rozwiazuje zwiekszenie obrotow - zwykle natomiast te dziwne dzwięki przechodza same po jakims czasie. Ich wystapienie nie zalezy natomiast od tego czy jade na gazie czy na paliwie ( i w jednym i w drugim przypadku wystapily). Raz natomiast pojawiły sie jak podczas jazdy z wieksza predkoscia 120-130km/h na autostradzie (nie pało, sucha nawiezchnia). Czy komus z Was przytrafiło sie cos podobnego ? Co to moze byc ? Co sprawdzic u mechanika i co powiedziec ? z gory wielkie dzieki za pomoc
  Aku do corsy 1.4 z kilkoma prądozernymi urzadzeniami


Postów: 28
Odwiedzin: 6049
Post Data: Pią Gru 14, 2007 1:29 pm / Subforum: Jaki akumulator do mojego samochodu?
      aku jest dobierany do samochodu przez producenta i mądrych inżynierów więc wiedzą jaki aku do jakiego samochodu i z jakim wyposażeniem wkładać. Do akumulatora jest dobierany alternator i mają one różne moce, słabsze jak w corsach są dlatego aby cena auta była mniejsza, ( mniej materiałów na budowe alternatora np. miedź i mosniejszyt regolator napięcia), Przelicz sobie amperaż użądzeń włączonych w czasie jazdy i z tych 50A max zostanie dużo mniej, do tego rozrusznik pobiera prąd rzędy kilkuset Amper co powoduje ze po zapaleniu silnika trzeba przejechać conajmniej 10-15km zeby alternator doładował aku.
zbyt wielka pojemność aku spowoduje ciągłe niedoładowanie akumulatora a co za tym idzie częściowej utraty pojemności np o 20Ah. To zjawisko utraty pojemności to nic innego jak wytroącanie się siarki na powierzchni elektrod akumulatora a siarka to izolator więc powierzchnia elektromotoryczna elektrod jest mniejsza a gęstość elektrolitu mniejsza co jeszcze bardziej osłabia moc rozruchowa akumulatora.
Niektórzy myślą ze to co się zabieże z akumulatora to trzeba oddać niezależnie od pojemności- to błędne myślenie bo przebieg ładowania nie jest równomierny i koncowe ładowanie od 75%-100%ładowania jest najdłuższe-
to już czysta chemia i ścisły związek z powłoką walencyjną atomów która odpowiada za energię atomu poprzez oddawanie i przyjmowanie elektronów ujemnych przyciąganych przez jądro atomu.
  elektryka pomocy!!!


Postów: 4
Odwiedzin: 331
Post Data: 15 Sierpień 2006, 18:54 / Subforum: Elektronika, elektryka w aucie...
      witam
Mam problem z moim uniakiem
problem pojawił się ok czterech miesięcy temu podczas jazdy naciskając na pedał hamulca zgasł mi zegar i oświetlenie wewnętrzne problem tak jak się szybko pojawił tak szybko znikł.Aż do dziś.Dzisiaj podczas jazdy padło prawie wszystko a mianowicie oświetlenie wewnętrzne,zapalniczka,światła stopu,lampka w bagażniku reszta działa.Nie mogę odpalić samochodu i pojechać do elektryka ponieważ w samochodzie jest zamontowane odcięcie zapłonu które uruchamia się kombinacją przycisków.Należy nacisnąć pedał hamulca i przycisk pod siedzeniem.Jednak naciskając pedał hamulca musi być jakieś zwarcie bo gaśnie zegar.Gaśnie także po zapaleniu oświetlenia wewnętrznego (próby zapalenia bo się nie świeci) oraz gdy uruchamia się wentylator.

Proszę o pomoc bo na elektryce nic się nie znam a za holowanie do warsztatu ucieknie mi ok stówki plus co wydam u elektryka a może to jakaś błachostka.Dodam że bezpieczniki sprawdziłem i wydają się ok.
Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich unomaniaków.
  Silnik hałasuje coraz głośniej.


Postów: 6
Odwiedzin: 266
Post Data: Wto 07 Kwi 2009, 11:15 / Subforum: Porady, problemy techniczne
     
Cytat:
Brzmi to bardzo poważnie - jaki masz przebieg ?? Jakiego oleju używałeś ?? Jak często zmiany ?? Jaki styl jazdy preferujesz ?? Silniki 1.1 Pandziory są proste i raczej trwałe... trochę mnie zszokowałeś... ja mam już 140 tys nastukane i TFU TFU odpukać... instalacja fabryczna od nowości...


Mechanik też twierdzi, że to poważna sprawa. Przebieg tego samochodu to również 140 tyś km. Po prostu dałem się nabić w butelkę bo jako kompletny laik uwierzyłem na słowo pewnej osobie z mojej rodziny i kupiłem samochód, który miał być prawie idealny. Mam go 3 miesiące, ale już po tygodniu zaczęły się z nim problemy. W tej chwili używam oleju "mobil 1", ale zwykły minerał (w czwartek muszę wymienić). Co do mojego stylu jazdy to jeżdżę bardzo spokojnie (120km dziennie), głównie ze względu na te problemy w silniku.
Powoli rozglądam się już za "nowym" silnikiem, ale to też nie jest takie proste, ale szukam głównie gdzieś blisko domu.
  Nowy Członek?


Postów: 71
Odwiedzin: 25527
Post Data: Sro Cze 13, 2007 17:39 / Subforum: Koło Młodych
     
Cytat:
Witam,

Jestem bardzo dobrym kierowca. Mam prawdziwy talent do jazdy oraz ścigania się.

pozdrawiam


Uwaga forumowicze! Ukłonić się nisko.
Miło wiedzieć, że zawitał tu jeden z niewielu (tak, niewielu jest bardzo dobrych kierowców w Polsce, można ich policzyć na palcach).
Jak mawiają: "Skromność od zawsze była moją największą zaletą". Widzisz ja, jako DOŚWIADCZONY, BEZBŁĘDNY i BARDZO DOBRY pilot moge ci powiedzieć jedno... bierz przykład z tych na prawdę dobrych i zachowuj trochę umiaru w przechwalaniu się.
przykład:
http://video.interia.pl/obejrzyj,film,62507,sortuj,n,st,,pozycja,44,Ho%B3ek_2007_RajdPolski

Talent ma każdy, niektórzy mają go po prostu mniej.
żeby zacząć przygodę z rajdami najlepiej wsiąść do samochodu, zapiąć pasy, odpalić silnik i jechać. Polecam, bardzo dobra metoda

Przepraszam za bezczelność ale nie mogłem się powstrzymać... moderator może śmiało wycinać mój post.
 
Strona 1 z 5Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następna  


  • Jazdy 2006
  • jazdy autobusami
  • jazdy KZK
  • jazdy polskich
  • Jazdy RONDO
  • jazdy rowerem
  • jazdy Rzeszów
  • jazdy tramwajów
  • jazdy WKD
  • jazdy pl
  • zyczenia imieninowe dla mEAza
  • extra 330l 90
  • la;mujer;el;espejo
  • julja szeluchina
  • virtual cd 5 0